JavaScript är inaktiverat i webbläsaren, läs mer här.

Jobba hos oss

Arbetet på domstol är ansvarsfullt men också stimulerande och utvecklande. Kontakten med människor är kärnan i arbetet.

Förvaltningsrätten i Göteborg har drygt 300 medarbetare som arbetar på sex dömande avdelningar. På domstolen finns även en administrativ avdelning. Verksamheten bedrivs i fräscha lokaler i centrala Göteborg.

Vi som arbetar här är domare, föredragande jurister, notarier, domstolshandläggare och administrativ personal.

Är du nyfiken på att bli en av oss?

När du jobbar inom den dömande verksamheten på förvaltningsrätten har du möjlighet till både bredd och fördjupning inom många olika rättsområden. Domstolen handlägger närmare 500 olika måltyper. De vanligaste måltyperna är skattemål, socialförsäkringsmål och migrationsmål.

Den administrativa avdelningen på förvaltningsrätten har ett 40-tal medarbetare som på olika sätt arbetar med att vara ett stöd för den dömande verksamheten. De arbetar bland annat på domstolens registratur, arkiv  med personal- och ekonomiadministration, IT, service- och säkerhetsfrågor samt med bibliotek och information.

Vill du veta mer?

Är du nyfiken på ett stimulerande och omväxlande jobb där det finns plats att utvecklas som person?
  
Du som vill veta mer om förvaltningsrätten och dina jobbmöjligheter här är välkommen att kontakta förvaltningsrättens HR-specialister Petronella Wacker eller Frida Augustin.

Kontaktuppgifter:

E-post: forvaltningsrattenigoteborg.hr@dom.se

Telefon: Petronella Wacker 031-732 70 74
             Frida Augustin       031- 732 71 51




Senast ändrad: 2017-06-13